FANDOM

Pułapka jest raportem znajdującym się w książce LEGO Hero Factory: Galaktyczni złoczyńcy.

Treść

RAPORT NR: PS-0238
DLA: Pana Makuro
OD: Prestona Stormera
KOD MISJI: TA210
CEL MISJI: śledztwo w sprawie kryzysu planetarnego
STATUS: częściowo zakończona

Dnia 23.07.102 poleciałem na planetę Menkar IV na spotkanie z lokalnymi władzami w sprawie tajemniczej plagi niszczącej tamtejsze pola uprawne. Na podstawie wstępnego śledztwa ustaliłem, że plaga została wywołana sztucznie przez nieznanego sprawcę. Na wypadek zagrożenia wezwałem jako wsparcie Bulka i Stringera.

Jednak przed ich przybyciem wokół planety pojawiło się silne pole siłowe przenikalne dla światła, lecz dla materii - a więc także dla pojazdu bohaterów - już nie. Co więcej, ci, którzy chcieli opuścić Menkar IV, także zostali uziemieni. Następnie wszystkie transmisje przerwał komunikat o podłożeniu bomby z antymaterii o mocy zdolnej do rozsadzenia planety na kawałki. Złoczyńca - a był nim Von Nebula - obwieścił, że za 16 godzin zdalnie zdetonuje bombę. Będzie to kara za współpracę Menkara IV z Fabryką Bohaterów.

Natychmiastowa próba lokalizacji bomby nie przyniosła efektu. Przyłączyłem się więc do akcji władz mającej na celu usunięcie bariery otaczającej planetę. Ostrzał rakietowy nie uczynił jej żadnej szkody. Nawet skumulowanie energii zasilającej kilka większych miast w jeden potężny strumień, który miał przebić barierę, okazało się daremnym wysiłkiem. Niestety zaciemnienie miast wskutek wyczerpania energii tylko spotęgowało panikę wśród mieszkańców.

Wpadłem na pomysł, by stworzyć drugie pole siłowe, które blokowałoby sygnały płynące w kierunku planety, w tym sygnał do zdetonowania bomby. Pomimo uruchomienia zapory na wszystkich częstotliwościach, znów zabrzmiał głos Von Nebuli. Wtedy zaproponowałem mu, że oddam się w jego ręce, jeśli oszczędzi życie mieszkańców Menkara IV. On jednak wyśmiał mnie, mówiąc, że będzie mu tylko przykro, gdy nie usłyszy dźwięku mojej śmierci.

Krótko potem przylecieli Bulk i Stringer. Omawiając z nimi plan działania, miałem w głowie ostatnie słowa Von Nebuli. Odniosłem wrażenie, że używając słowa "dźwięk", podsuwa mi wskazówkę - taka perfidna zabawa była w jego stylu. Poleciłem więc Stringerowi, by podpiął swój miotacz dźwiękowy pod system bojowy pojazdu, by wzmocnić jego siłę rażenia, i zbombardował pole siłowe Von Nebuli dźwiękiem o zmiennej częstotliwości. Na niecałą minutę przed spodziewaną detonacją Stringer zdołał zniszczyć barierę.

Nie doszło do eksplozji bomby. Skanery nie wykryły śladów antymaterii na planecie. To był czysty blef. Udało nam się namierzyć źródło transmisji Von Nebuli. Wysyłano je z opuszczonego frachtowca na orbicie, który eksplodował zanim weszliśmy na pokład. Von Nebula pozostaje na wolności.

Postacie

Więcej z Fandomu

Losowa wiki