FANDOM

Sekretna Misja 1: Pudło Zagłady
SM1DoomBox-HS01
Książka
Wydawnictwo Scholastic Inc.
Rok wydania 2012
Liczba stron 144

Sekretna Misja 1: Pudło Zagłady (w oryginale: Secret Mission 1: The Doom Box) to książka napisana przez Grega Farshteya. Jest to pierwsza książka z serii Sekretna Misja (ang. Secret Mission). Została opublikowana przez wydawnictwo Scholastic we wrześniu 2012 roku.

Streszczenie (sekcja w trakcie uzupełniania)

Pięć tysięcy lat temu, cztery zakapturzone istoty, w tym Deneb i Arctur oraz dwie inne postaci, tworzą Pudło Zagłady. Kiedy pudełko jest gotowe, Deneb bada je i zachwyca się jego mocą. Jednak Arctur oznajmia mu, że nie będą go oni używać, tylko je zniszczą. Deneb pyta się drugiego stwórcę pudełka, czemu. Ten odpowiada mu, że muszą je zniszczyć, ponieważ po jego uruchomieniu nie można go zatrzymać, będzie pochłaniał i niszczył wszystko na swej drodze. Wkrótce za pomocą strumienia energii wystrzelonego ze swojego topora, Arctur dzieli pudełko na trzy niepozorne części. Postanawia je także ukryć w najodleglejszych zakątkach galaktyki. Deneb rysuje jednak mapę, do porozrzucanych kawałków Pudła Zagłady. Mapa trafia w ręce zbójców, którzy po około tysiącu lat plądrują miejsce stworzenia pudełka. Wkrótce artefakt sprzedają. Jednak jego nowy posiadacz również zostaje aresztowany.

Znacznie później, w następstwie Wielkiej Ucieczki, menedżer misji Nathaniel Zib tłumaczy Bohaterom, co się stało i prezentuje nowe kajdanki. W tym samym czasie trójka Bohaterów: Dunkan Bulk, William Furno i Mark Surge ćwiczą w strefie treningowej. Zostają tam jednak przypadkowo uwięzieni, lecz dzięki Bulkowi i Surge'woi udaje im się wyłączyć program treningowy. Wtedy zjawia się Preston Stormer, który informuje trójkę herosów o spotkaniu Drużyny Alfa 1, by omówić nowe zagrożenie. Kiedy wszyscy Bohaterowie są już w komplecie, lider oznajmia herosom, że były zbiegły Bohater - Core Hunter - próbuje odnaleźć i złożyć Pudło Zagłady. Aby dowiedzieć się więcej o Core Hunterze, Bohaterowie studiują kolejno trzy dawne misje, polegające na złapaniu go.

Jako pierwszą, analizują misję Bulka, na czas której Bohater został wysłany na planetę zamieszkałą przez niebieskie, humanoidalne roboty. Misja była odpowiedzią na włamanie do pilnie strzeżonego skarbca. Na miejscu herosa powitali trzej mieszkańcy planety, nazywający siebie "My Którzy Służymy". Po przeprowadzeniu rozeznania, Bulk stwierdził, że złoczyńca rozmontował się, a ktoś umieścił go w środku obrabowanego budynku. Wewnątrz przestępca złożył się ponownie i opuścił skarbiec razem ze skradzionym łupem. Mógł to zrobić, ponieważ skarbiec był zaprojektowany, aby nikogo nie wpuścić do środka, lecz nie było w nim systemów bezpieczeństwa, które powstrzymałyby włamywacza, któremu udało się do niego dostać. Bulk udał się do najbliższej elektrowni w poszukiwaniu bandyty, gdzie stoczył walkę z Core Hunterem. W końcu został został pochwycony w sieć przez łotra. Próbując zatrzymać Core Huntera, Bulk zniszczył prądnicę, na której stał złoczyńca. Wtedy Core Hunter dał Bulkowi ultimatum: albo heros go złapie, albo uratuje pracowników elektrowni przed katastrofą. Bohater postanowił ocalić niewinnych, co pozwoliło Core Hunterowi uciec.

Postacie

Pozytywne

Negatywne

Pozostałe

Uwagi

  • Ponieważ książka nie ukazała się w polskiej wersji, streszczenie pisane jest na podstawie angielskiej wersji książki i uzupełniane o tłumaczenie streszczenia w języku angielskim, pochodzące ze strony HEROSector01. Za wszelkie błędy w tłumaczeniu przepraszamy.

Więcej z Fandomu

Losowa wiki